Shoppers Ran For Their Lives When A Massive Ghost Appeared Above Them.


When you’re a fan of a magical franchise like “Harry Potter”, it’s easy to get lost in that amazing world of make believe full of wizards, witches, and wicked sorcerers. But some people can have a tough time separating fact from fiction, especially when some strange cloud figure appears in the sky. Just ask a bunch of locals from Zambia who were minding their own business and doing a little shopping when something unusual began to manifest in the sky above them. Before long, their curiosity turned to terror when this “Harry Potter Dementor” figure appeared in the clouds.

Most of us would crap our pants If a Dementor from Harry Potter were to cross the veil into our reality.

After all, these foul creatures are the embodiment of decay and despair, and there’s nothing that they’d enjoy doing more than to drain peace, hope, and happiness from our very existence.

Most of us would crap our pants If a Dementor from Harry Potter were to cross the veil into our reality.

CEN

So when Zambian locals were shopping at the Mukuba Mall in Kitwe, they began to run in terror when this odd humanoid figure appeared in the clouds.

As they looked up at the sky above the shopping center, they saw a head and torso trailing across the sky in what was described as 330 ft long and scary as hell.

So when Zambian locals were shopping at the Mukuba Mall in Kitwe, they began to run in terror when this odd humanoid figure appeared in the clouds.

CEN

It became obvious that the dense, dark shape wasn’t simply some oddly shaped cloud.

It was definitely some sort of ghostly object eerily reminiscent of those damn Dementors from “Harry Potter” and worst of all, it was looking down the shopping center and its shoppers.

It became obvious that the dense, dark shape wasn't simply some oddly shaped cloud.

Warner Bros

But was it a supernatural figure from the depths of something dark and evil, or was it something good?

Not everyone assumed it was a Dementor. In fact, some thought it was God physically manifesting itself. So we’re guess these weren’t really “Harry Potter” fans. So while Potter fans ran, others simply started worshipping.

But was it a supernatural figure from the depths of something dark and evil, or was it something good?

CEN

Well, it turns out that it’s neither a Dementor or a supreme being ready to smite humanity.

Rumors circled that the image was fake, but when you run a Google search you’ll find clearer images on Pinterest that seem to show that It’s a ghost man kite. In fact, some say that if you look close enough you can even see the strings in that picture.

Well, it turns out that it's neither a Dementor or a supreme being  ready to smite humanity.

CEN

 

The ghostly figure hovered in the sky for about half an hour.

Just long enough to scare the crap out of most people, and probably mess up the total sales for the day at most stores in the mall. But other than being a creepy AF distraction, the apparition caused no harm to anyone.

The ghostly figure hovered in the sky for about half an hour.

Warner Bros

But it was definitely a sight to see, if it indeed did happen as some eyewitnesses claimed.

Some said that they were shocked to see the image that looked like a human in the clouds, and we can certainly agree that it sounded very strange, and almost worthy of “X-Files”.

But it was definitely a sight to see, if it indeed did happen as some eyewitnesses claimed.

YouTube

The only thing that many people were wondering was that if such a phenomenon happened, why were there only pictures?

In today’s day and age, everyone pretty much has a camera on their phones. So why hadn’t anyone recorded a video of this Dementor-like figure while it hovered for half an hour in the sky?

The only thing that many people were wondering was that if such a phenomenon happened, why were there only pictures?

CEN

It wasn’t long before this story went viral on social media and shortly after, folks started getting suspicious.

In fact, it spread like wildfire because people actually started believing that a Dementor was invading our realm. But eventually, people got smart and started debunking the entire story, claiming that it was simply a photoshopped image that was made to look at lot larger than it actually appeared in the sky.

It wasn't long before this story went viral on social media and shortly after, folks started getting suspicious.

Warner Bros

At this point, people were calling the story B.S. and claimed that journalism was long dead.

But even though it turns out that the whole story was nothing more than bogus worthy of the pages on The National Enquirer, it was certainly cool to entertain the thought that maybe just for a moment, Dementors were real, and if they existed, then maybe there was a Harry Potter out there somewhere.

At this point, people were calling the story B.S. and claimed that journalism was long dead.

Giphy

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Geek Geek
0
Geek
LOL LOL
0
LOL
Love Love
0
Love
Omg Omg
0
Omg
Sad Sad
0
Sad
Scary Scary
0
Scary
Wtf Wtf
0
Wtf

Comments 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *

log in

Captcha!

reset password

Back to
log in
Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format